fredag 14 december 2012

Julafton!

Dagens tips till bilförare! Innan du kör in på smältverkets område ska du testa bromsarna!
Är det inte så noga på motorvägen på väg till jobbet?

I morse på väg till frukosten var det en härlig, varm morgon och fåglarna kvittrade och jag kände på¨mig att paketet vi saknat skulle dyka upp. Mycket riktigt, en av höjdarna här på Anglo Platinum, som har tagit tag i problemet ringde och sa att det passerat tullen i Johannesburg och han skulle personligen åka dit och hämta det och köra upp till oss i Polokwane. Vi drog iväg ut till verket och ordnade med lån av diverse verktyg m.m. eftersom det är helgdag och snart semester här nere så var ingen intresserad att hjälpa till efter lunch, alla var på väg hem. Men vi fick gärna låna alla verktyg vi behövde och verkstad m.m. för att äntligen kunna modifiera det vi skulle gjort i början av veckan.
 Paul Mitchell och Jan-Peter med det saknade paketet från Sverige.

Så strax efter lunch dök Rodney Hundermark upp, som Jultomten med 12Kg paket från Sverige och vi kunde börja jobba med de saknade delarna. Det har varit här i landet sen 3 December och jag vet inte varför det inte passerat tullen. Det är ju inget konstigt, bara tråkiga maskindelar och alla papper i ordning, men så är det här nere. Vissa saker tar tid och man kan inte göra nåt åt det.
Solnedgång på väg från jobbet
 
Hur som helst, det blev mörkt innan vi kom hem efter allt fixande och jag var ändå mer skitig än i går men skönt att det är klart.
Vi bokade om flygbiljetterna till Söndag kväll i stället för nu i dag. ¨Hade inte paketet dykt upp i dag så hade det varit ett svårt beslut att ta. Stanna och vänta på paketet när det nu behagar dyka upp eller åka hem över Jul och komma tillbaka en annan gång. Jag är i alla fall glad att jag fick göra klart det nu.
Lite mer kvar att göra i morgon Lördag på jobbet men Söndagen hoppas jag blir ledig så att vi kan fixa med lite Julshopping och ta oss söderut utan stress till Johannesburg i vänstertrafiken.
/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar