måndag 4 juni 2012

Från Arlanda till Frankfurt

Nånstans ovanför regn och storm över södra Sverige

Lördag 2 Juni 14:45

Avresa med Taxi mot Arlanda. Ett riktigt dåligt väder med +5 grader, regn och stormvindar.

Checkade in i god tid och avreste med en SAS Boeing 737 mot Frankfurt. Starten var som jag misstänkte intressant med ordentliga vindar på marken och en hel del rejäla luftgropar de första 240 sekunderna innan vi bröt igenom molntäcket. På stolsraden bredvid satt en familj med en 4-åring och en 7-månaders. Den lilla tokskrek hela tiden från det vi taxade ut tills vi var på marschhöjd sen somnade han och sov resten av resan. Det enda man såg var att han krafsade på öronen i sömnen så han hade säkert ont. Dom skulle till Seychellerna så det blev nog en lång resa det också.

Anlände Frankfurt och hamnade i fel ände av terminalen i förhållande till vart Lufthansas flight mot Sydafrika skulle avgå ifrån. Efter en del vandrande så hittade jag en perrong där det gick förarlösa tåg man kunde hoppa på. Det var ett smidigt sätt att komma vidare på.

Bagaget var ju incheckat hela vägen redan på Arlanda så det var bara att ta sig igenom passkontrollen och Security check och gå till gaten. Jag hade avtalat med Jan-Peter Nilsson från Agellis att vi skulle träffas vid gaten så jag slog mig ner där och tog en "Frankfurter mit brot und ein bier" (En korv med bröd och en stor stark alltså). Det var nån timma kvar innan planet skulle lyfta så vi hann diskutera en hel del jobb innan det var dags att gå ombord på världens största passagerarflygplan, Airbus A380. Ett plan som jag drömt om att få åka med sen det kom för nåt år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar